maandag 3 februari 2014

Goede Voornemens

Het jaar 2014 is alweer dik een maand onderweg, 4/5 van de Nederlandse bevolking begon dit jaar met goede voornemens de meeste voornemens zijn waarschijnlijk ondertussen alweer gesneuveld en zelfs vergeten. Mijn goede voornemen staat tot op heden nog steeds overeind, "meer kilometers maken dan vorig jaar", loopkilometers wel te verstaan. De vraag is echter hoelang mijn voornemen stand houdt, het scheelt dat de eindafrekening pas over 11 maanden zal zijn. Wat nog meer scheelt is dat ik vorig jaar niet extreem veel getraind heb en ik nu weer gemotiveerd ben. Waar ik in november nogal moeite had met het vroeg donker worden merk ik nu elke week weer dat het 10 minuten eerder licht wordt.
De kilometers worden weggetikt en de pijntjes die bij meer kilometers horen lijken onder controle. Ik heb zelfs weer een wedstrijdplanning. Nog nooit liep ik een 10 mijl maar komende maanden staan er 3 op het programma, met daarbij nog een halve marathon. Allemaal leuk en wel maar waar ik vooral aan denk is mijn 2de marathon, wederom in Meerssen. Het duurt nog een tijdje maar het kriebelt opnieuw. Mede ook door mijn trainingsgenoten waarvan ik de ene na de andere top training voorbij zie komen op strava.
Week 6 van dit jaar, en de motivatie is er nog steeds, een klein rondje loslopen in het zonnetje het zegt allemaal nog erg weinig maar een klein beginnetje is gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten