zondag 9 december 2012

Glad ijs

Op vrouwenjacht in Reusel, vorig jaar leverde me dit een gedeeld 3de plaats op. Crossen op het technische parcours van de korte L'Avant Sylvestre Cross beviel vorig jaar zo goed dat ik me deze editie wederom wilde wagen aan de korte cross. 4 rondes van zo'n ±550 meter bestaande uit een paar kleine heuveltjes en smalle paadjes. Een jaar eerder maakte ik de fout door te rustig te starten waardoor ik vervolgens op de smalle paden moeite had om snel startende lopers te passeren.

Soms heb je wel eens van die wedstrijden waarbij je je afvraagt; "Waarom ben ik hier??". De cross van vandaag bevatte eigenlijk alle ingrediƫnten om je dit af te vragen. Het gehele parcours bestond uit een laag ijs, gemengd met sneeuw en modder, daarbij was het een graad of 3 en viel er zo nu en dan flink wat regen.

Door deze regen loop ik een paar minuten voor de start voor het eerst sinds 2.5 jaar weer  rond op mijn spikes. De vrouwen worden 1 minuut 45 eerder weggeschoten daarna mogen de mannen beginnen met de "jacht". Op de finishlijn ligt een extra prijs klaar voor degene die als eerste binnenkomt. De concurrentie lijkt minder sterk dan vorig jaar. Er wordt afgeteld en *PANG* ik ga me gaan begeven op het gladde ijs, mijn start is hard en ik neem gelijk de leiding. Tijdens de eerste ronde ben ik alleen maar bezig met het overeind blijven en ondertussen zo hard mogelijk te lopen. Het voelt goed de modder, sneeuw en ijs die telkens weer omhoog spatten als ik mijn spikepunten verzekert in de koude ondergrond plaats. Geen moment vraag ik mij af waar ik mee bezig ben, het is vandaag enkel lopen en dat voelt vertrouwd! Na 1,5 ronde neemt Jeroen Engels de leiding van mij over, mijn tempo zakt iets terug maar ik behoud mijn 2de plek. Van een echte vrouwenjacht in Reusel was geen sprake vandaag , de focus was enkel gericht op het lopen en overeind blijven. De snelste vrouw bleef mij ruim voor, 1 minuut 45 verschil op iets meer dan 2km is veel.

Bezig zijn met een vrouwenjacht in Reusel, het kwam er vandaag niet van. Maar beter ook, dan had ik me pas op glad ijs begeven met een vriendin woonachtend in Reusel en met haar ouders langs de kant van het parcours.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten